Living life Kiwi-style! (without all the weed...!) - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Iris Gernler - WaarBenJij.nu Living life Kiwi-style! (without all the weed...!) - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Iris Gernler - WaarBenJij.nu

Living life Kiwi-style! (without all the weed...!)

Door: Kiwiris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hoi allemaal!

Allereerst, zoals elke keer, bedankt voor alle reacties! Ik vind het elke keer weer super om ze te zien!

En dan nu, over naar de huidige stand van zaken! Ik ben... op het Zuidereiland! Niet dat ik er al heel veel van gezien heb, maar om er alleen al te zijn is super!
Een dag na mijn laatste bericht uit Wellington, ben ik met de veerboot vertrokken naar Picton!

We (ik en een paar vrienden van de Stray-bus) zijn de Cook Strait overgevaren, de zee tussen het Noorder- en Zuidereiland, en na een aardig ruige overtocht vaarden we de Marlborough Sounds binnen. Daar kwamen we aan in het kleine dorpje Picton.
Vanuit Picton zijn we toen westwaarts vertrokken met de Stray-bus, bestuurd door de nieuwe chauffeur met de eigenaardige naam Seagull.

We gingen door ruige berggebieden, langs kusten en over rivieren en ten slotte kwamen we aan in het klein stadje Nelson. Nelson is een erg gezellig, rustig stadje met veel cafeetjes, restaurantjes en parken. Ook schijnt de zon er lekker veel, want het is de zonnigste stad van Nieuw-Zeeland! Hier heb ik de bus verlaten (jammer, het was net een leuke groep!) en ben ik met mijn grote rugzak op weg gegaan!

Ik ben meteen op zoek gegaan naar een hostel en heb er (uiteraard) een gevonden! Dit hostel, Accents on the Park, is 2 weken lang mijn thuis geweest! Het is een mooi en gezellig hostel, waar ik veel vrienden heb gemaakt!

Maar ik was naar Nelson gegaan om werk te zoeken en een eigen huisje te vinden!
De eerste week heb ik dus rondgelopen, mijn CV op verschillende plaatsen afgegeven en... na een paar dagen een sollicitatiegesprek gehad..! Een dag na mijn sollicitatie heb ik mijn contract getekend en ik kan nu met trots mededelen dat ik een baan heb!

*tromgeroffel*

Ik ben een bakkerassistente in de Countdown supermarkt! Jippie! Met een fantastische outfit en uiteraard een eigen naamplaatje! (Zie foto's) :D

De tweede week heb ik toen een kamer gezocht! En sinds 3 dagen heb ik een eigen kamertje in een huis in Nelson. Mijn huis staat op een hoge heuvel, in een deel van de stad dat vreemd genoeg Washington Valley heet, terwijl het toch echt een heuvel is en geen vallei!
Mijn twee kamergenoten zijn een beetje rare, rommelige gasten, maar zoals het een echte dame betaamt ga ik ze even uitlegggen dat je de W.C.-deur achter je gat dicht moet doen als er ook een vrouw in huis is! En dat ze in godsnaam hun vaat moeten doen..! Mannen... ;)

Behalve al dit geregel heb ik ook leuke dingen gedaan! Ik heb samen met mijn twee nieuwe vrienden, Amy en Jasmin een aantal mooie wandelingen gemaakt!
Een van de wandelingen ging een steile heuvel op! Een echte marteling, maar het uitzicht op de top is het allemaal waard..!
We zijn ook naar de Nelson Lakes geweest, een prachtig gebied ten zuiden van Nelson! Gelukkig had Jasmin een auto, want lopend kost het je 2 dagen om daar te komen!
Ook heb ik lekker veel rondgewandeld door de stad, een bierfestival bezocht dat Marchfest heet, maar in april gehouden wordt en veel voor de TV gehangen met mijn hostelvrienden!

Op dit moment is alles hier dus in gang gezet! Ik kan als een echte ingeburgerde Kiwi donderdag aan het werk en ga vanaf nu dus even weinig leuks doen en geen geld uitgeven...
Dat klinkt nogal saai en ik vrees dat het dat ook wordt, maar toch... Werken en wonen in Nieuw-Zeeland! Op een heuvel nog wel!
Omdat er niet bijster veel avontuurlijks meer zal gebeuren de komende 8(!) weken, zal ik maar weinig schrijven, maar als er iets leuks gebeurt, dan komen alle details en foto's meteen hier terecht!

Blijf Kiwiris.waarbenjij.nu dus in de gaten houden, al ben ik nu een saaie, op een plek blijvende Kiwiris...!

Tot ooit! :P

Veel liefs,

Kiwiris

P.S. Zien jullie het verschil met eerdere foto's..! Nee, het is niet alleen dat ik een dikker hoofd heb gekregen (door al die lekkere muffins en rijst en pasta ben ik aangekomen..!), maar ik heb ook mijn haar geknipt! Jippie!

P.P.S.S Nog even over de titel van dit verslag...! Bijna alle locals in de leeftijdscategorie 14-30 roken wiet of gebruiken drugs... Ach ja... Wat doe je d'r an, he?

  • 05 Mei 2010 - 06:40

    Catharina@ernest:

    Wat leuk die bakkers outfit Iris! En fijn dat je zo snel werk hebt gevonden! Sven is inmiddels in Melbourne en ook weer op zoek naar werk. Gelukkig heeft hij die ellende in de outback eindelijk achter zich kunnen laten. Hij heeft gister een baby walliby in zn armen gehad! :)
    (Hoe gaat t met je ouders??)
    groetjes van ons hier weer,
    Catharina

  • 05 Mei 2010 - 06:42

    Sanne:

    Hey iris,

    gaaf dat je werk hebt gevonden, en dan nog wel op een lekkere broodjes afdeling hihi. Wat nog beter is een eigen kamer!!
    Geniet van het zuidereiland, het is zo geweldig! ik ben helaas terug in aukland, toch een stuk minder mooi

    liefs sanne (stray :))

  • 05 Mei 2010 - 06:59

    Stefan En Jose:

    Ha Iris,
    We volgen je verslagen helemaal en genieten nu dus mee van het zuidereiland. Top dat je zo snel woon en werkplek hebt kunnen regelen. Prachtige foto's, wat een ruimte daar in Kiwi-land!
    Veel plezier de komende weken, ondanks het vaste ritme, er gebeurt ook vast van alles

  • 05 Mei 2010 - 07:50

    MJM:

    Hoi Lieve Iris,
    Leuk petje en naamplaatje!
    Even doorsparen en dan kun je weer gaan onderzoeken, enge dingen doen wandelen enz.
    Dag meisje.

  • 05 Mei 2010 - 08:13

    Lisette:

    Hee!
    Fijn dat t zo goed met je gaat! Ik heb weer met smart gewacht op een nieuw verhaal, wat wel een tijdje geduurd heeft! Gelukkig heb je nu ook op het Zuidereiland je plekje gevonden en kan je nu het echte Nieuw-Zeelandse leven ontdekken! Wie kan nou zeggen dat ie een bakkersassisstent is in een supermarkt in Nieuw-Zeeland? Hoe cool is dat?
    Nou heel veel plezier en succes met je werk!
    Liefs,
    Lisette

    P.s. I like your hair:D!

  • 05 Mei 2010 - 08:40

    Marielle:

    Hee Iris,

    Leuk om weer van je te horen, is al tijdje geleden.
    Erg leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt, en al echte reismaatjes hebt gevonden!

    Nu het echte Nieuw-Zeelandse leven ontdekken. Dat supermarktpakje staat je wel super ;)
    Geniet maar lekker van het echte Nieuw-Zeelandse leven met dat werken. En leer die heren maar een paar nieuwe sociale regeltjes;)

    Liefs,

  • 05 Mei 2010 - 11:59

    Eline:

    Heei Iris,

    Toevallig hadden Arlet en ik het maandag nog over je met Marcus. Hij vertelde ons al dat je een eigen huisje had! Echt super cool! Ben ook blij dat je nu vaste vrienden hebt en een onwijs coole work-oufit!! Daar kan je blauwe intertoys shirt niet tegen op:P
    Succes met om 5 uur opstaan en hoop snel weer van je te horen!

    Kus xx Eline

    ps. Leuk je haar zo:)


  • 05 Mei 2010 - 16:06

    Arlette:

    Hee Kiwi (want dat mogen we nu echt zeggen:P)

    Eindelijk weer een verhaal van je! Dat was wel even nodig hoor, na een lange tijd niks van je te horen!;) Maar het is eigenlijk zo, hoe langer we niks horen hoe leuker het wordt volgens mij! Behalve vanaf nu dan met het werken, waar je om 5,00 uur mee begint! poe hee!
    Oh wat staat dat ape pakkie je beeldig! Helemaal voor jou gemaakt, dat zie je gelijk:P Haha! Je haar maakt het weer helemaal goed natuurlijk! (het naamkaartje is wel super vet! die neem je wel mee naar huis hoor:P!!)
    Gelukkig heb je nu echte vrienden gemaakt waarmee je leuke dingen hebt gedaan, en je hebt een eigen huisje! super super allemaal!

    Veel plezier met nog verder integreren!

    Groetjes! Xx

  • 05 Mei 2010 - 16:58

    Piet&ria:

    Hoi die Iris,
    altijd al gedacht dat je stiekem bakker wilde worden en yyyesssss, your dream comes true.
    Maar alle gekheid op een broodje: zoals jij van een Intertoysbaan iets leuks maakte, zo denk ik dat je dat om 5.30 uur 's morgens met kiwi-ontbijtgasten ook gaat doen. One more coffee for the road, sir? nice veggie-sandwich? Ik hoop dat je een leuke werktijd hebt en daarna weer brassen op het zuidereiland! Veel plezier en succes, piet&ria.

  • 06 Mei 2010 - 17:54

    Rienie:

    Wat ziet het er daar pittoresk uit zeg, leuke huisjes, onwijs leuke hostel en leuke cafeetjes.
    Niks meer aan doen zou ik zo zeggen. Tja, weten ze wel dat ze een cum laude afgestudeerde bakkersvrouw in dienst hebben genomen? Mou daar mogen ze wel trots op zijn in de Countdown. Nou meis, ga jij maar lekker centjes verdienen en dan weer op pad. 05.00 uur je mandje uit, dan draai ik me nog een keertje om. Veel plezier en tot mails.

    Rienie

  • 08 Mei 2010 - 09:29

    Thenol:

    hai ver buurkwiris
    een baan en dat in Nieuw Zeeland dat is goed, eerst even wat geld verdienen om het dan weer uit te geven.

    jammer dat je telkens van vrienden afscheid moet nemen maar that is live.
    Hier in Nederland heb je er nog genoeg en daar moet je je verdere leven wel mee kunnen doen

    het gaat je goed groetjes van Theo en Noldy

  • 08 Mei 2010 - 12:02

    Maria:

    Heey Iris,
    Ziet er allemaal echt super tof uit! En je geknipte haar staat je goed hoor, net als je prachtige werk outfit hahaha Veel plezier!!!
    Dikke kus je nicht

  • 11 Mei 2010 - 20:46

    Dineke:

    Hey Bakiris,

    Ik geniet van al je verhalen en belevenissen.
    Geniet jij- nou ja eerst ff wat pecunia in the Bakery bijverdienen, ondertussen ben je al volleerd assistent - nog lekker verder van je avonturen en reis. Ziet er prima uit daar in Nelson op het Zuidereiland en warmer dan hier op dit moment (5 graden) brr's.
    Tot lezens en liefs van Dineke

  • 12 Mei 2010 - 08:41

    Jip :

    Je moet om 5uur beginnen met werken? Arme Iris! Maar eigenlijk, wordt dat weer goed gemaakt met het feit dat je om 5uur moet beginnen met werken in N-Z! Bovendien ziet Nelson eruit als een zeer gezellig stadje. (Zo had ik de huizen daar niet voorgesteld).

    Heel veel, gestetteld, plezier daar!
    Groetjes uit Amsterdam

  • 13 Mei 2010 - 09:36

    Jolanda,Cees&Yoël:

    Hoi, hoi, helemaal toppie, een baan een eigen kamer en twee leuke kerels, wat wil een mens nog meer. Jammer dat je zo vroeg op moet, maar dat betekent dan wel dat je 's middags weer vroeg klaar bent. Kan je in ieder geval nog wat leuks voor jezelf doen, of nog even wat bijslapen. Ik vind je haar echt heel leuk staan, had in de eerste instantie zoiets van; nee, niet nog korter, maar het staat je heel goed. Hier in het koude kikkerland lijkt het op het moment ook wel herfst, bij jullie is het herfst maar bij ons zijn op het moment de temperaturen lager dan bij jullie. Maar goed, je vader, moeder en Max zijn zo druk in de tuin die hebben geen last van de kou, die werken zichzelf in het zweet. Leuk voor opa, die heeft vanuit zijn luie stoel in ieder geval wat om naar te kijken. Het wordt een schitterende tuin. Hier in het Veen is Yoël op zijn manier heel druk met zijn examens. Hij doet het goed, hij is met gemddeld een 7 zijn examens ingegaan. verder gebeurt er hier niet zoveel bijzonders, Blijf genieten van al de mooie en leuke dingen die je daar ziet en doet, na je harde en vermoeiende werkdag. Veel liefs weer van ons uit het Veen, en een dikke kus.
    Enneeee werk ze!!!!!!!!!

  • 20 Mei 2010 - 16:28

    Sanne:

    hey Iris,

    bevalt het werken bij de bakker nog?
    Nu ik weer thuis ben heb ik natuurlijk al mijn fotos gekeken...en ik heb er 1 van jou, die zo charmant is dat je hem zeker wil zien, dus als je je email adres in een prive berichtje naar mijn stuurt...dan stuur ik je de foto :)

    veel plezier nog daar

    ps. al een leuke kiwi tegen gekomen (A)

  • 25 Mei 2010 - 07:21

    Kitty:

    he Iris, Mooi bakkersoutfit !!!
    Daar is Intertoys niks bij hahah..
    Ik ben al je verslagen aan het lezen leuk hoor gelukkig heb je het naar je zin en wat betreft mannen tja dat zal altijd zo blijven denk ik..
    Gr Kitty

  • 25 Mei 2010 - 07:21

    Kitty:

    he Iris, Mooi bakkersoutfit !!!
    Daar is Intertoys niks bij hahah..
    Ik ben al je verslagen aan het lezen leuk hoor gelukkig heb je het naar je zin en wat betreft mannen tja dat zal altijd zo blijven denk ik..
    Gr Kitty

  • 25 Mei 2010 - 19:24

    Tante Fie:

    Hallo Iris,
    Hier is Tante Fie. Van je ouders hoor ik regelmatig hoe het gaat.Na een wat moeilijke aanloop is alles op z'n pootjes terecht gekomen.Thuis zijn ze druk met de tuin. Max was de laatste keer erg vrolijk, maar ze missen je erg. Ze kijken er naar uit dat je weer thuis komt, maar leven ook erg mee met je verhalen. Iris maak er de laatste weken nog wat van en ik wens je een behouden thuiskomst en ook ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
    Heel veel iefs, Tante Fie

  • 26 Mei 2010 - 19:38

    Ria Sonnevelt:

    Hoi Iris,

    Ik schaam me dood, dat ik nog niets van mij heb laten horen.

    Maar ik blijf wel op de hoogte, weet dat ik heel trots op je ben, het is een fantastische onderneming.

    Heel veel liefs van Ria

  • 26 Mei 2010 - 19:42

    Robin Schippers:

    yo,

    grappige bakkers outfit haha!

    verders veel plezier =)

    ____________
    r.schippers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Beginnend wereldreiziger :D

Actief sinds 28 Jan. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 25125

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 08 Augustus 2010

Going waaay south! I'm gonna be a Wannabe Kiwi!

Landen bezocht: